C# Sınıf (Class) Yapısı nedir sorusuna vereceğimiz en iyi cevap ise şöyledir. Bir metot, fonksiyon veya davranış tanımlayabiliriz, bu metotlar, fonksiyonlar veya davranışlar, bunları bir araya getirerek bir bütün oluşturmak için ortak ve benzer özelliklere sahiptir. Sınıfı programlama ortamına aktarmak için kullanılan proje taslağı ile karşılaştırabiliriz. Şablon, verilerin nasıl saklanacağını, işleneceğini ve bunlara nasıl erişileceğini tanımlar.
ilk olarak bir sınıf tanımlamamız lazım burada bir arabadan yola çıkalım, bir arabanız var. Arabanızın rengi yani (dış görüntüsü boyası ) bir sınıftır çünkü her arabanın bir rengi vardır. Üstünde barındırdığı mavi yeşil siyah veya beyaz bunlar bir değişken tipidir değişkeni temsil eder veya motor gücü aracın kaç kapılı olduğu vs. metotları temsil eder. genel olarak bir araç ise sınıfı temsil eder. çünkü bu özelliklerin hespi tek bir araçta yanı sınıfta barındırılabilir.
Sınıf nasıl açılır Oluşturulur?
ilk olarak adım adım sınıf oluşturma adımlarını göstereceğim.
Aşağıda görmüş olduğunuz kısımda normal bir console uygulaması açarız. Bunu C# kullanan herkes bilir ki çok sık kullandığımız bir ekrandır.
Daha sonra aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi proje (project) kısmına gelip
Aşağıdaki kısımdan sınıfınızı oluşturabilirsiniz.
Bir değişken tanımlama nasıl olmalı
Bir sınıf tanımlayalım
Erişim Tip Degişken1;
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | class Araba { public string model; // arabanın kaç model olduğu public double fiyat; // arabanın fiyatı public string renk; // arabanın rengi public string plaka; // arabanın plakası public int km; // arabanın kaç km yol yaptığı } } |
Yukarıda görüldüğü üzere değişkeni tanımlarken sırasıyla önce erişim türünü, sonra veri tipini en sonunda ise değişken ismini belirtiyoruz.
Mantıksal yapısı
Bir sınıf için mantıksal bütünlüğe sahip olmak önemlidir. Başka bir deyişle, ilgili bilgileri bir arada içeren bir sınıf yapısı daha iyi bir tasarım sağlayabilir. Alakasız bilgiler sınıf yapısını bozabilir. Sınıf yapısındaki tanımladığımız string, int, double gibi değişken türlerine kodlara erişim sağlayıp programımızın geri kalan kısmında arabasınıfı içerisinde ayrı ayrı atama yapıp ekran çıktısı almışızdır.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Araba arabasınıfı = new Araba(); arabasınıfı.model = "2008"; // kaç model olduğunu tanımlıyoruz arabasınıfı.fiyat = 170000; // fiyatını tanımlıyoruz arabasınıfı.renk = "siyah"; // rengini tanımlıyoruz arabasınıfı.plaka = "42-kny-1968"; // plasını tanımlıyoruz arabasınıfı.km = 90000; // kaç km yol yaptığını tanımlıyoruz Console.WriteLine("araba fiyatı: " + arabasınıfı.fiyat); Console.WriteLine("araba modeli: " + arabasınıfı.model); Console.WriteLine("araba rengi: " + arabasınıfı.renk); Console.WriteLine("araba plakası: " + arabasınıfı.plaka); Console.WriteLine("araba km'si: " + arabasınıfı.km); Console.ReadLine(); |
Ekran Çıktısı
1 2 3 4 5 | araba fiyatı: 170000 araba modeli: 2008 araba rengi: siyah araba plakası: 42-kny-1968 araba km'si: 90000 |
Kod öğrenmenin en iyi yolu kodlar ile oynamaktır. Dilerseniz diğer kodlarımızı deneyerek daha iyi C# hakkında fikir sahibi de olabilirsiniz.
TEŞEKKÜERLER.
Her Geçen gün Yazılarınıza Hayran Kalıyorum Çok İyisiniz Başarılarınızın Devamını Diliyorum…
ayrıca araba çiziminiz baya güzel olmuş…
Ellerine saglık kardeşim rica etsem gs yads konya loğosu yapsan
dostum çizdiğin araba çok güzel olmuş emeğine sağlık gayet beğendim genelse konu anlatımını da beğeniyorum